De volgende graag op de bevestigingspagina plaatsen na invullen van het contactformulier:

Snel zoeken

Uw woning nóg sneller verkopen? Dat doen we samen met deze bewezen marketing strategieën.

U denkt erover uw huidige woning te koop te zetten. Misschien heeft u al een nieuw thuis op het oog of bent u benieuwd wat uw plaats in de markt is. Zelf uw woning verkopen is tegenwoordig geen uitzondering meer. Daarom zet F. Vermeulen Makelaardij & Taxatie voor u deze verkoopmarketing tips op een rij, want haalt u wel alles uit de moderne verkoopmogelijkheden?

 

De beste marketingstrategieën voor de verkoop van uw woning, komt u er zelf niet uit? Dan help ik u graag op weg, vul het contactformulier onderaan deze pagina in. 

 

Tip 1: Geef geïnteresseerden een doel, waar kunnen ze terecht?

Als u zelfstandig uw woning probeert te verkopen dan komen potentiële kopers met vragen bij u terecht. Een eerlijk, goed en uitgebalanceerd antwoord op die vragen schept vertrouwen en laat niets meer aan de verbeelding over.

 

Plaatst u de woning bijvoorbeeld op Marktplaats of Facebook? Zorg voor een duidelijke Call-To-Action (CTA). Een duidelijke CTA zorgt ervoor dat de geïnteresseerde weet wat hij moet doen om meer informatie te krijgen. Een formulier voor meer informatie invullen of een oproep om een telefoonnummer te bellen. Richt een plek in waar die nieuwsgierigheid terecht kan en beantwoordt vragen zo snel en uitgebreid mogelijk. 

 

Tip 2: Overtuig de twijfelaars door remarketing te gebruiken.

Een woning is geen pak melk, kopers hebben de tijd nodig om hun besluit te maken. Uw woning meerdere keren laten zien aan dezelfde personen kan overtuigend werken.

 

Remarketing is een methode om door middel van cookies online kijkers nog een keer te confronteren met uw aanbod. Hier kunt u het beste een online advertentiebudget aan koppelen. Het opnieuw zien van uw woning, eventueel met meer informatie kan doorslaggevend zijn om de verkoop rond te krijgen.

 

Extra: F. Vermeulen Makelaardij & Taxatie maakt op verschillende kanalen gebruik van remarketing. Heeft u ooit een woning bekeken op de website? Dan is de kans groot dat u deze nog een keer heeft gezien in bijvoorbeeld de Facebook app of tijdens het bezoeken van andere websites.

 

Tip 3: Alles draait om de lancering.

Meerdere kijkers op één dag scheelt tijd maar biedt ook de kans om uw woning optimaal te presenteren. Een interactief open huis in een schoon en passend gedecoreerde woning kan uw verkoopkansen vergroten.

 

Door potentiële kopers via remarketing op de hoogte te stellen van een open huis zorgt u voor een grotere opkomst. Die grotere opkomst staat automatisch gelijk aan een grotere verkoopkans. 

 

Zorg dat u er op de dag van de lancering representatief uitziet en antwoord heeft op alle mogelijke vragen omtrent uw woning.

 

Extra: Een belangrijk element in de moderne woningmarkt is het energielabel van een woning. Dit label kunt u zelf aanvragen en kost u slechts €25,-. Het energielabel is een manier om meer vertrouwen te wekken en uw woning zo volledig mogelijk te presenteren. 

 

Tip 4: Funda; Dé zoekmachine voor de woningmarkt.

83% van alle woningzoekenden gebruikt Funda in zijn zoektocht naar de perfecte woning. In 2015 waren dat 29,8 miljoen Funda bezoekers per maand(!).

Belandt een bezoeker op Funda? Dan weet u zeker dat deze op zoek is naar een nieuw thuis. In tegenstelling tot Google of Marktplaats is Funda exclusief ingericht voor onroerend goed. Die bezoekers wilt u natuurlijk graag bereiken en het plaatsen van uw woning op Funda is een onvermijdelijke handeling om een succesvolle verkoop dichterbij brengen.

 

Extra: Funda is geen goed bewaard geheim en dat kan een succesvolle verkoop in de weg staan. Op dit moment staan er enkel in Bergen op Zoom al 493 woningen te koop, in Amsterdam zelfs 2.582.

 

Hoe zorgt u dat uw woning op nummer 1 in de zoekresultaten komt en niet op nummer 493? Door uw aanbod zo volledig mogelijk te maken. Funda hanteert strenge richtlijnen voor de volledigheid van het aanbod. Zo kan het hebben van een goedgekeurd, definitief energielabel uw woning een stuk hoger in de resultaten plaatsen.

 

Een aantal andere richtlijnen van Funda zijn:

=         Het hebben van minimaal 12 foto’s.

=         Het hebben van minimaal 3 panorama foto’s. 

=         Het hebben van minimaal 1 video.

=         Volledig ingevulde kenmerken.

=         Vermelding van de buitenruimte, zelfs als die er niet is.

=         Beperkt gebruik van hoofdletters of caps lock.

=         Etc.

=         Etc.

 

Zelf verkopen of tóch een makelaar inschakelen.

Uw woning zelf verkopen kan een uitdagend project zijn dat veel tijd kost. Bent u overtuigd van uw verkoopkwaliteiten? Dan helpen de bovenstaande tips u goed op weg bij de verkoop van uw woning.

 

Heeft u na het lezen van dit artikel nog vragen? Of overweegt u toch een makelaar in te schakelen? Dan helpen wij u graag op weg. Bovenstaande marketingtechnieken zijn onderdeel van de vaste verkoopstrategie van F. Vermeulen Makelaardij & Taxatie en wij zetten deze kanalen graag voor u in.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

Recent bekeken